Välkommen hit till min blogg



fredag 10 december 2010

Mina egna snickrade väggljusstakar

Av bara farten blev det en väggljusstake då jag höll på att snickra min trälådor.Jag har väl sett någon liknande och var såå sugen på att pröva göra en själv.Jag hade några gamla mazarinformar som jag en gång i världen fyndade på en loppis,som jag visste rymde ett värmeljus.Jag är en stor hamster av diverse grejer men försöker numera verkligen tänka mig för vad jag köper och samla på mig. Har man flyttat två gånger så vet man att allt ska med till nästa ställe också.Men det är svårt då man är född att samla på bra-ha-grejer:) det var inte så svårt att göra dom bara limma och spika ihop.Jag gjorde en egen schablon på hjärtat av en gammal plastficka, gick alldeles utmärkt .Så här blev dom, och  nu hänger 3 i mitt vardagsrum.Det var inte mening att dom skulle hänga där utan jag gjorde dom med tanke på min trapp upp till övervåningen, men dom blev bättre i vardagsrummet.


Alla pratar om snö numera...tur att vi varken behöver prata om nederbörden (som vi inte har) eller skotta.Vi har bara ca 1 dm snötäcke och jag har bara behövt skotta 1 gång i vinter. Ja, jag och jag ...han som kommer och skottar åt mig, han med traktorn.

Ha det gott!!!



3 kommentarer:

  1. AHA!! Där är mina mandelmusselformar JU!!!
    Som jag letat!!!!!
    Bara för att du tagit dem blir vi utan sådana kakor i JUL!
    GRrrrrrrrrrrrr !!!
    *fniss*
    Linda

    SvaraRadera
  2. ÅÅÅ Linda var det dina jag tog?? förlåt,förlåt..
    Fniss....

    SvaraRadera
  3. Vad händig du är!
    Kul när man får användning för saker man tycker om.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit