Välkommen hit till min blogg



onsdag 29 augusti 2012

Hemma hos Ulrika Bohman, Öjebyn del 2


Jag fortsätter och visa Ulrikas underbara trädgård.

Det här är hennes ”vita rabatt” och ”bananen” som kallar den andra rabatten, den höga.







”Plutten” kallas denna som hon gjorde förra hösten strax före hon skulle till Kina med hjälp av mig och Kicki.



Hon har Parkslide i denna rabatt men hon har bäddat in den i viraduk som om man har tur kan få från SCA.



Sen hennes stora projekt förra sommaren …”Asien”. Här kan vi tala om sten:)






Här ska ett ”tempel” byggas. Jag vet att det hålls visst på det…








Gången mellan "bananen" och "asien" som leder till växthuset som hon satte upp nu i sommar.


Trädgårdslandet som är frodigt och grönt. Hit dras jag alltid för att provsmaka nått…




Bakom trädgårdslandet så ligger den ”Amerikanska skogen”. Här har hon satt amerikanska björkar och försöker få växter hit som till hör Amerika. Just nu har hon en del svensk björk också som ska huggas ner då de andra har växt upp.Hjon pratar om en skiktskog här…


Hoppas att ni fått lite inspiration 


Ha det gott!!!


7 kommentarer:

  1. Du milde!!! Så vackert och så stort! Är ju rena rama parken;) Mycket smakfullt och inspirerande:) Hälsa henne att det ser helt fantastiskt ut. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Men oj vilken trädgård, eller snarare en park. Så mycket rabatter och växter.
    Kram!
    Tack för tipsen med frösådden.

    SvaraRadera
  3. Vilken otroligt fin trädgård!
    En önskedröm för oss alla med ett intresse för växter.
    Den egna trädgården sjönk just i rang till en obetydlig 'täppa' sedan jag lapat i mig dessa vackra bilder.
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. OJ,OJ,vilken fin trädgård
    den skulle man vilja ha
    får gå ut och jobba vidare i den egna och försöka få det lite fint
    ha det så gott
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så roligt att se alla fina bilder och rabatter, hoppas kunna läsa igen allt jag missat så småningom.
    Ha det fint!
    Blomkärringen

    SvaraRadera
  6. Oj vad mycket fint!
    Mest impad är jag (förstås) över stenen hon har till kanterna. Såna skulle man ha!

    SvaraRadera
  7. Vilken trädgård, i den skulle jag viljanvandra.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit