Välkommen hit till min blogg



torsdag 31 oktober 2013

Då de mesta är brunt


Jag har varit dålig att skriva i era bloggar och att skriva här igen, men just nu är det uppstädning av huset, rensa klart fröer (jag plockar fortfarande frön), göra frölistan klar och att Prins och Prinsessa har sportlov som upptar min tid.

Idag gick jag en runda med kameran i trädgården, inte i den gröna trädgården, nu är den mest brun min trädgård och mycket har vissnat ner för denna säsong.





Visst finns det en och annan växt som försöker kämpa på med att blomma, men jag kan nog inte säga att de lyckas vidare bra.

Geranium sanguineum 'Max Frei'    


Det man idag märker mest är fröställningarna och gräsen som fortfarande är fina.

Aster divaricatus ,Vit skogsaster


Clematis integrifolia, Helbladig klematis


Echinacea purpurea , röd Rudbeckia



Matteuccia struthiopteris,Strutbräken


Euonymus alatus, Vingbenved


Molinia caerulea subsp.arundinacea 'Karl Foerster', jättetåtel


Välkommen hit Jette, Apnha och Liern1 kul att ni vill följa min blogg!!


Ha det gott!!

7 kommentarer:

  1. Trots att det mesta, (eller allt som hos oss) så har du lyckats bra med kameran idag.
    Fina bilder.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Ja nu är det inte så mycket roligt att fota ute i trädgården, fast foton kan vara fina även om det är på vissna blommor:) Prioriterar också barnbarnet och det tycker jag att vi SKA göra eller hur:) Tids nog får vi tid för datorer och får idéer till olika inlägg. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. You have make beautiful photos, Berit!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  4. Men Berit då! Så otroligt vackra bilder du visar! Som astern och klematisfröställning m.fl fiina bilder. Skönhet är kanske inte på ett sätt? Det bruna är inte "brunt" utan miljoner skiftningar beroende på ljuset. Nu när sommarkrampen har släppt på mig kan jag njuta väldigt mycket av förfallet - en förutsättning till nytt liv i en ny vår. /Anja

    SvaraRadera
  5. Høstvakre bilder fra hagen : )

    SvaraRadera
  6. Bilderna på fröställningarna är väldigt vackra. De sparsmakade färgerna är så vackra mot bakgrunden.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit