Välkommen hit till min blogg



torsdag 10 oktober 2013

Gul, gulare och gulast


Leve är betydligt piggare idag tack och lov!!!Hon har åter börjat hoppa så nu får jag bromsa henne och lägga omkull stolar så hon inte hoppar upp, och försöka dämpa och säga till henne att hon får inte hoppa som den studsboll hon är ibland. Detta gör jag så att hon fortare ska bli frisk i sin onda rygg…Både Leve och jag tackar för alla krya-på-sig hälsningar hon fått.

Det är vackert ute nu med alla höst färger nu som tävlar om att synas. Vissa syns mer än andra, jag gillar den gula nyansen på löv och blad, helst då solen lyser på dem. Jag har aldrig tyckt Hostor invintrar snyggt men i år så gör de det, kan beror på att jag inte haft frost än och de inte har blivit en sladdriga och bruna än.



Berberis thunbergii 'Golden Rocket'



Malus toringo var. sargentii , bukettapel. 



Spiraea betulifolia ’Tor’, björkspirea



Acer tschonoskii, Guldlönn’


Och en av mina stora björkar hänger ner som en gul gardin




Ha det gott!!!

9 kommentarer:

  1. Härliga höstfärger! Så skönt att Leve är piggare igen, det är så trist när de mår dåligt./ Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Åh vad skönt att Leve är bättre och att det inte var något riktigt otäckt! Du får krama om och pussa på henne ordentligt!!
    Susie & Santos

    SvaraRadera
  3. У Вас замечательная осень!

    SvaraRadera
  4. Så vakre høstfarger det er i hagen din! Godt at det går bedre med hunden din, det er alltid så vondt når dyrene er syke.

    Ha en skjønn dag!

    SvaraRadera
  5. Gott att höra att vovven är piggare. :)
    Så vackert det är i din trädgård så här i höstens "förfall". Två 'Tor' finns här hos mig fast de har ännu inte blivit så gula som dina. Men fina ändå.

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  6. syns att hösten kommit lite längre hos dig..allt är mycket gulare än hos mig i södra skåne. underbara bilder alla du visar!

    SvaraRadera
  7. Så underbart att lilla Leve är bättre;) Jo, i år är många av mina hostor också underbart vackra, vet inte varför men så är det:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. De gula höstfärgerna är lika fina som de röda. Lönnen gillar jag särskilt. Kram och lycka till med hunden.

    SvaraRadera
  9. Så fina gula färgtoner du visar, gillar verkligen höstfärger i alla dess former. Kram Kristina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit