Välkommen hit till min blogg



tisdag 8 oktober 2013

Sjuk Leve:(


Som jag skrev igår så är min hund Leve inte pigg just nu och vi har varit till veterinären idag. Jag vet inte vem som var mest nervös jag eller Leve, eftersom jag redan tagit det beslutet att lider hon och det inte går att göra nått åt så ska hon få somna in, så är det nervöst innan man får höra vad hon lider av. Hon är ju en gammal dam med sina 84 år i människoår.

Jag fick en mycket bra och erfaren veterinär som genast anade vad problemet var men var väl lite misstänkt på att det kunde vara diskbråck så det blev röntgen av henne. Tack och lov var det inget diskbråck eller tumörer men en kraftig inflammation i ryggen. Hon fick en spruta direkt där för smärtan och inflammationen och i eftermiddag har hon varit lite piggare men ont har hon fortfarande. Det är inte roligt då man ser sina fyrfota vänner lida och man inte kan hjälpa dem.

Tur man får ligga i mattes säng på värmedynan då man är sjuk tycker Leve.



Ha det gott!!

13 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att hon piggnar till och pyssla om Damen riktigt väl och skäm bort henne en smula. Så blir hon nog lite bättre. Att få känna kärlek är nog det bästa pillret.

    Höstkram / Therése

    SvaraRadera
  2. Hoppas på snabbt tillfrisknande......=)
    Omsorg och kärlek är bästa medicinen...!!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Så fin hon är! Hoppas hon piggar på sig snabbt. Ligga i mattes säng är mysigt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Fy katten, jag förstår vad du gick igenom innan veterinären gjort sitt utlåtande. Att vara beredd på det värsta är inte trevligt så det var ju för väl att det "bara" var en inflammation:) Även om hon ser lite ynklig ut på bilden tror jag att hon njuter i fulla drag av att bli extra ompysslad av dig :) Kram till er båda/Monne

    SvaraRadera
  5. Åhh, jag hoppas hon mår bättre snart! Det är så jobbigt när våra älsklingar inte mår bra!
    Milla skickar en blöt hundpuss till Leve!

    SvaraRadera
  6. Nä men lilla goding då! Har ont. :(
    Hoppas att blir frisk och pigg snart.

    Kramen
    Ina

    SvaraRadera
  7. Ja, det är tungt när våra djur blir sjuka. Håller tummarna för din Leve och hoppas ni får några fina år tillsammans ännu.

    SvaraRadera
  8. Hoppas att Leve mår bättre nu.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Åå lilla hjärtat! Puss på dig lilla Leve! 84 år e väl ingen ålder numera ;))! Så se till att bli bra nu! Ta't lite lugnt och vila ryggen så att inflammationen hävs! Än kan du vara lite farlig ...;)) Jaga lite skräck i andra fyrbeningar så att de vet sin plats:)! Kraaam från Willes och Maijas "mamma"

    SvaraRadera
  10. Stackars liten.Tur det finns värmedynor att ligga på.Ge en nospuss från mej.
    Kram.

    SvaraRadera
  11. Hei! Man blir så utrolig letta og lykkelig når man er forberedt på det verste, og det beste skjer. Håper det går fort bedre fremover. Vakker hund og vakkert navn.
    Ha det så godt! Anne

    SvaraRadera
  12. Ja, att se sina djur må dåligt är bland det värsta... Men vilken tur att det gick att behandla! Kramar!

    SvaraRadera
  13. Hoppas hon piggnar till nu, fina lilla damen. Det är jobbigt som djurägare att åka iväg och inte veta vad utgången ska bli. Har fått göra det själv och den gången slutade det inte väl. Men har man tagit ansvar för ett djur ska det inte behöva lida när det inte finns hopp om bättring. Kram Kristina

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit