Välkommen hit till min blogg



söndag 13 oktober 2013

Dagens blomma


Vi har inte en frost natt än och igår var det + 13 grader varmt ute. Detta måste vara den varmaste oktober i mannaminne och man njuter verkligen av dessa fina höstdagar. Törnrosaskjortel blommar så fin i mina hängande krukor och att pynta med granris och annat känns alldeles för tidigt just nu, men lite höstligt blev jag tvungen att göra igår då jag donade lite ute. Så det blev lite prydnadsäpplen som jag hämtat hos granne på ett fat med mossa. Det kändes helt lagom just nu.



En som startat om att blomma är Hemerocallis ’Outrageous’ 



En annan som också börjat om är Primula × pubescens, trädgårdsaurikel. Denna är en från mina egna frösådder.



Och vi fortsätter att blomma
Kirengeshoma palmata, vaxklocka 



Actaea simplex 'Atropurpurea', Höstsilverax. Nu har jag även fått känna på lukten av den och den doftar gudomligt. Jag har tagit in en kvist för att se om den går att driva inne men inget har då slagit ut än.





Ha det gott!!        

5 kommentarer:

  1. Så fint det blev med äpplena och mossan:) Visst doftar silveraxet helt ljuvligt? Så underbart att du äntligen har fått se ditt både blomma och dofta:) Hoppas att Leve mår bättre nu. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har gjort och visst är det en skön höst vi har:)

    SvaraRadera
  3. Snyggt med krona mossa och prydnadsäpplen.
    Hoppas du vill följa med till min nya blogg.
    www.vorgarden.blogspot.se
    Kram/Gunsan.

    SvaraRadera
  4. Like you, we have not had a frost yet! Here on the shores of Lake Michigan frost comes latter than just a few miles inland - that is nice! Enjoyed my visit today. Jack

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit