Välkommen hit till min blogg



fredag 24 maj 2013

Ring klocka ring…


Nu har vi börjat få våra ljusa nätter och jag kom in från trädgården halv elva idag. Min tid räcker inte till just nu till att vara in på era bloggar och kommentera så mycket just nu. Det är mycket som ska hinnas fixas innan onsdag då jag har min första visning för i år, har även en på söndag. Min trädgård är en öppen trädgård så har du vägarna förbi och vill titta så är du så välkommen!! Bara jag är hemma, gillar inte att folk är i trädgården då jag inte är hemma och jag inte vet om det.

En massa klockor har börjat slå ut hos mig nu, men de ringer inte:) Kanske tur det, för i så fall skulle de ljuda högt i trädgården.

Fritillaria pallidiflora Blek klocklilja, Har stora ljusgula klockor med gröna nerver. Blir upp till 40 cm hög. Odlas i väldränerat och humusrik jord.



Glaucidium palmatum album, vit Lunddocka. Den blir ca 40 cm hög och vill stå i halvskugga i mullrik jord.



Glaucidium palmatum, Lunddocka den vanliga blå .



Äntligen efter två års väntan slog den ut, min mörka julros, Helleborus orientalis!!Ifjol så frös alla knopparna så jag kunde aldrig se den blomma men i år får jag det. Det kommer säkert mer bilder på den för ingen idag blev så bra.



Pulsatilla vulgaris ’Rode klokke’ En mörkt röd form av backsippa.


Ha det gott!!


9 kommentarer:

  1. Den röda backsippan har jag med. Var inte meningen att köpa en röd, men vad fin den är. Nu är den en favorit.Lycka till med öppna trädgården.
    Ha det bäst, Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja, her var det mange vakre klokker som ringer:) Lykke tl i hagen. Det er jo et godt vårtegn at vi blogger og kommenterer mindre for tiden. Vi har ventet lenge på å komme ut i hagene våre:) Kos deg.

    SvaraRadera
  3. Vilka skönheter!
    Lycka till med dina trädgårdsvisningar! Och skulle vi åka upp till dina trakter någon gång kan du lita på att jag kommer fråga om att få se din trädgård!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det er en underbar tid! Jeg har gått meg helt vill i hagen og har ikke funnet PCèn på over en uke! Ha en flott fredag!

    SvaraRadera
  5. Men så fint det blommar hos dig, jag förstår att du gillar den mörka julrosen.
    Så trevligt att du har en öppen trädgård, kanske jag hinner med ett besök hos dig även denna sommar.
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Den röda Backsippan var en liten fining.Och Lunddocka är en växt som jag bara måste få tag på.
    Lycka till med trädgårds visningen.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den röda backsippan tilltalade mig allra mest....så härlig i färgen....en riktig liten goding.
    Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  8. Synd att man inte bor närmare så man kunnat komma o titta. Men men man kan inte få allt Kram Suss

    SvaraRadera
  9. Jag enas med de andra, önskar att vi färdas nära din trädgård någon gång när du kan visa den.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit