Välkommen hit till min blogg



lördag 11 maj 2013

SnickarBerta är på gång igen:)


Idag har jag varit och köpt virke, så nu åker SnickarBerta fram igen. Jag ska göra en uppfräschning av mitt trädgårdsland och ta bort pallkragarna har jag bestämt mig för. Det var ett sånt där projekt jag skulle göra ifjol men jag hann inte, så då får det bli i år. Jag vill odla potatis och pallkragarna är för grunda för det så då bygger jag lite högra lådor så jag kan det, jag har startat lite idag men är låångt ifrån färdig och naturligtvis så har jag köpt för lite virke, tur det finns mera att köpa. Bilder kommer senare….

Jag skördade även jordärtskockor idag, de såg jättefina ut så nu blir det soppa imorgon, ska bli gott!!!!

Såg idag att min Dicentra cucullaria ’Pink punk’ snart ska slå ut, blir kul att kolla denna rosablommande Sjömanshjärta hur den ser ut.


Nått som är väldigt rött då det kommer är Flikrabarber. Rheum palmatum



En lite jordviva har slagit ut sin röd/gula blomma idag




Ha det gott!!

10 kommentarer:

  1. Du är duktig du! Ser fram emot bilder på dina odlingslådor! Här ser jag att sparrisen börjar att komma:) Vilken söt liten viva:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Vad du jobbar på. Sjömanshjärtat är jag extra nyfiken på. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Hvor er det fine billeder. Dejligt at alle blomster og planter er på vej.

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot bilder på din köksträdgård!
    Ja, och jordärtskockor, så gott!
    Borde jag ju också ha... =o)
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Pink Punk blomstrer her nå og er ybersøt til Punk å være :)God søndag!

    SvaraRadera
  6. Alltid kul att snickra! Ska bli spännande att få se när det är färdigt :-)
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  7. Fint att du kan snickra själv.
    Potatis har jag satt lite idag ska sätta mer sedan.
    Kram/Gunsan.

    SvaraRadera
  8. Du är då duktig snickarberta så det kommer se fint ut räknar jag med. Snickrade mina för 10-12 år sen så här är det reparation som gäller. Det fina med egna lådor är att man kan få den storlek man vill ha. Ser fram mot bilder :)

    SvaraRadera
  9. vilken underbar färg på rabarbern. har inte sett en sådan tidigare.
    kram åsa

    SvaraRadera
  10. Vilken häftig färg på flikrabarbern. En sån har jag inte men jag har ju sett att dom finns. Den blir väl stor?
    Ha det bra/Carita

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit