Välkommen hit till min blogg



tisdag 27 december 2011

Efter Dagmar...

Tack och lov så har mina träd stått pall för Dagmars framfart, men nog har hon ställt till det ändå, en hel del kvist täcker i alla fall min snöklädda tomt. Tydligen så ska det komma en till storm och jag hör henne morra lite ute nu., så jag hoppas den går bra också då både för er och mig . Det är trist då träd och växthus förstörs av vindens krafter.




Tur man kan vara inne och njuta av julblommornas doft, och underbara blomning. Jag köpte en amaryllis då jag var i Luleå före jul en kort som nu blommar och den är så fin, dubbel och vit, den heter Alfresco.


0ch minst 4 klockor till kommer det och en stängel till...så jag får njuta mer av den:)

Jag har både rosa och vita hyacinter i år,de rosa luktar ju lite mer än de vita som är ganska luktlösa.


Vita julrosor har jag också som jag får njuta av, för mina egna är ju under snön . Dessa ska sparas så jag får plantera ut dem i vår. Jag brukar även spara hyacintlökarna för att plantera ut i rabatten , men jag har inte lyckats än se dem blomma om, men kanske i sommar:) 


annars kan man ju njuta av underbara solnedgångar.

Ha det gott!!



11 kommentarer:

  1. Här flyger det grenar som bara den men inga träd har fallit som tur är.


    Vilken fin amaryllis den var lite ovanlig.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Nu kan det gott räcka med stormar tycker jag;( vet inte hur många klass 2 och 3 varningar de utfärdat i år så nu får det vara nog! Tur i alla fall att ditt hus och trädgård har klarat sig:) Dina julblommor är jättefina speciellt amaryllisen, den var ju sagolik:)) Sådana solnedgångar skulle man alltid få njuta av. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Fy vad det blåser, även jag håller mig inne.
    Fina blommor du visar, att spara julrosor från julen är en utmaning i sig men det är kul när det lyckas.
    Hyacinter har jag aldrig klarat att spara från julen, men skam den som ger sig...
    Ha det fint.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att du klarat dig från förödelse av stormen. Amaryllisen är ljuvlig. Och vilken solnedgång!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Slutet var vackrare än starten, det tycks vara extremväder oansett vad det gäller iår. Vinden har vi sluppit lindrigt undan. Jag brukar sätta ut mina hyasinther också. Den första våren kommer inget men året efter kommer dom i blom ute, fast blomsterna är mer sparsamma för varje år som går.

    SvaraRadera
  6. Vi här längst ner i söder har klarat oss från dagmar vmen så mycket skador hon orsakat lite längre norrut. Skönt att du klarat dig bra från hennes svepande kvast.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  7. Hon verkar va en ilsk en hon Dagmar...grenar har flygit men träden stått pall.

    God fortsättning !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  8. Vi klarade stormen ganska bra här med.Lite skador på garagetaket men det går ju att laga.Skönt att vi har dessa vackra julblommor att njuta av nu.Igår så började jag att så en del.Kram

    SvaraRadera
  9. vilken fin Amaryllis! Det var slut vita amaryllis här när jag var på jakt. Så det blev röda i år. Tycker att de strimmiga i rött och vitt är fina också.
    Gott slut och Gott nytt år/ Therese

    SvaraRadera
  10. Dagmar stormen räckte ända åt oss ochså,men härjade mest ca 10 mil söderut..usch då med stormar,God fortsättning föresten och Gott nytt år!

    SvaraRadera
  11. Så skönt att stormen skötte sig hyfsat. Vi hade storm, men inte lika hemskt som 1:a adventshelgen.
    Visst är det underbart med alla julblommor! Din amaryllis är kanonfin. Jag försöker få liv i några lökar från i fjol, men ännu ser jag inga knoppar...

    Ha en fortsatt fin vecka, kram!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit