Välkommen hit till min blogg



lördag 10 december 2011

Snö,snö,snö och ett litet pysseltips

Att sätta en liten belysning i mossa i en kruka eller låda är ganska effektfullt.

 Jag använder numera ljusslingor som går på batteri, då slipper man sladden som går till krukan. Förr använde jag även de som gick på sladd. Lätt att göra, mossa och en ljusslinga. Jag sätter ljusslingan först sen trär jag ljusen upp genom mossan, i år har jag använt kuddmossa men det går lika bra med vilken mossa som helst.

Annars så sysslar jag mest med snöskottning och snöskottning och snöskottning!!!Fy skrutt vad snö det har kommit det tre sista dagarna, före hade vi inget. Nu räcker det, tack!! Det är vitt ute och man får julstämning..

Ha det gott!!

6 kommentarer:

  1. Oj så mycket snö ni har fått.Här sitter jag och lyssnar på regnet som knattrar på fönsterblecket.Fast det är vackert med snö.Blir så ljust.

    SvaraRadera
  2. Ja, de måste ha kommit 3 dm bara inatt! Jag har nämligen skottat på balkongen idag, och då kände jag mej tacksam för att jag bara har en balkong att skotta!

    SvaraRadera
  3. Fint med mossan:) Hujeda mig vad snö ni fått, avundas dig inte kan jag säga:) Men rätt som det är har vi väl det likadant antagligen:( Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Hej Berit

    Här har snön krympt för det har regnat både igår och idag.
    Lite trist för det har blivit riktigt blött och moddigt. Men vi har fortfarande vitt ute.

    Jag såg på facebook att du hade en dubbel näva, jag kommer inte ihåg vad den hette.
    Kanske du kan tipsa mig om vart jag kan köpa den.Eller kanske du delar din någon gång.:o))

    Ha en riktigt fin helg

    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Ser onekligen vackert ut med snö, men jag är tacksam för att det lilla vi fick har försvunnit.
    Kul idé med ljusslingor i mossa. Det har jag inte tänkt på. Kom just ihåg något jag sett tidigare där man använt ljusslinga bland växter i en bordsdekoration... Tack för att du friskar upp mitt minne!

    Ha en fin 3:e advent,
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Fint tips! Och, oj så mycket snö det är hos dej : )
    Trevlig 3:dje advent!
    /Cika

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit