Välkommen hit till min blogg



söndag 11 december 2011

Tredje advent...



Adventsljusen tänder vi
ett efter ett:
en brinnande bön
för sanning och rätt.


Det första ska lysa i mig
djupt härinne
bevara mitt hjärta
och värma mitt sinne.

 Det andra ska lysa
för alla jag känner
att alla får plats
och kan leva som vänner.

Det tredje ska lysa
för alla som lider
som kämpar och drömmer
om lyckliga tider.

Det fjärde ska lysa
för marken och skogen
för luft och för hav
och vår framtid på jorden.

Adventsljusen tänder vi
ett efter ett:
en brinnande bön
för sanning och rätt.
Margareta Melin




Ha en underbar tredje advent!!

8 kommentarer:

  1. Vacker dikt! Ha en fin tredje advent du också Berit;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hei Berit:)
    Flott dikt du deler med oss...og nydelig lysgruppe:)
    God søndag:))

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker dikt! Är det okej att låna den och föra de viktiga orden vidare.

    Ha en skön söndag !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Ja den är fin den dikten.Ninni klart du får sprida den vidare, det är inte jag som skrivit den utan en som heter Margareta Melin.

    SvaraRadera
  5. Tack, och detsamma till dig!
    Margareta Melin har skrivit många fina små texter minsann. Några är också tonsatta har jag för mig?

    SvaraRadera
  6. Så fint!
    Önskar dig en underbar advent!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit