Välkommen hit till min blogg



torsdag 1 december 2011

Får jag presentera Bosse

Varje år så försöker parkenheten i Piteå göra en ny ljusdekoration som vi invånare kan glädjas åt. I år blev det en snögubbe som heter Bosse efter skulptörens Magnus Lundquists pappa.


Han står så stor och grann vid strömkajen och sträcker ut sina armar åt alla.



Han vill nog ha snö så någon bygger en kompis åt honom men det vill inte jag ha. Den lilla snö vi hade har nu åter tinat bort och idag har det regnat.

Ha det gott!!

5 kommentarer:

  1. Kul idé:) Fint med ljusdekorationer vid den här mörka årstiden. Förstår om du inte vill ha snö Berit även om det lyser upp i allt det mörka, vi har heller inte gått snö ännu:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Bosse! Roligt att kommunen fixar och donar lite och piffar i sin stad.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Hei Berit:)
    Bosse var rikig fin,han...flott at kommunen lager fine lysdekorering i mørketiden:)
    En fin 1.deskveld til deg:))

    SvaraRadera
  4. Snögubbar gillar jag och att de dessutom har ett käckt namn gör inte saken sämre. Härligt med konst i juletid!
    Ha det gott i värmen, visst är det härligt!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  5. Så kram go han ser ut! ; ) Trevligt inslag!
    /Cika

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit