Välkommen hit till min blogg



onsdag 21 december 2011

Sinnenas Atelje, vilken inspirationskälla ni är!!!

Sinnenas Atelje är handelträdgård i Piteå som jag ofta, ofta besöker. De kan konsten av både pynta och inspirera en att göra saker själv. Jag älskar att gå är i den miljön och titta på saker som de gjort. Anna och Angelina är superduktiga florister som ofta kommer med nått nytt och roligt i dekorationer. Idag har jag vart där och insupit julkänsla. Och fått en massa nya idéer. Jag hoppas ni också får en del nya idéer ni också. Jag har fått dela upp inlägget för jag tog så många kort idag.

Den här adventsstaken föll jag för.




Den fanns även utan ljus och i rött



 Andra typer av kransar var de här, gjorda av ull, spets och band
här är en vit



Här är det en i rött



och en till vit variant


 Jättefina dekorerade ljus, de ska jag pröva göra nu...



Änglahår, silvertråd en massa pärlor och stjärnor behövs.


så fina kulljusstakar i betong

och dessa betonghjärtan


Så läckert att hänga lökar upp och ner i en rostig krans


eller bara en al kvist om man hänger upp och ner och hänger hjärtan och tomtar i

eller dessa söta svampar kanske??


Imorgon då vänder det!!Vintersolståndet inträffar och från då, så blir det bara ljusare och ljusare:)

Ha det gott!!!

6 kommentarer:

  1. Här är en till som längtat efter vintersolståndet!
    Blir nervös när jag ser brandfarliga ljusarrangemang! Glömmer aldrig hur det gick för en kollega när han och hans fru tog en juldagspromenad och glömde ett ljus i branfarlig stake i köket. Det fanns inget hus kvar när de återvände från promenaden...
    Hoppas du får en riktigt skän julhelg!/Laila

    SvaraRadera
  2. Åhh... så mycket vackert du visar och vilken kreativitet!
    Får önska dig en riktigt GOD JUL!
    Julkram /bea

    SvaraRadera
  3. Jag blir alltid så avundsjuk på alla dessa fantastiska designers som kommer på det ena efter det andra:( Så himla enkla men geniala saker som får mig att gå i spinn. VARFÖR kan inte jag vara först med att komma på dessa "trender"? Ja ja kan hända att det är för att de är just det! DESIGNERS:)) En annan får apa efter så gott det går:)) snyggt är det i alla fall. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Jisses....förstår att du hämtar massor av inspiration där, för det var fina verk de har:)/Helen

    SvaraRadera
  5. Så härliga ullkransarna var!

    God fortsättning,
    Rebecca

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit