Välkommen hit till min blogg



fredag 23 augusti 2013

Av bara farten..mera Snickar-Berta projekt


Jag har en grillring som tyvärr varit lite felplacerad och som inte går att flytta för att den hoppade upp då det fälldes träd på gården och sprack. Den står för öppet som läget är just nu och har en massa insyn från gångvägen som är vid tomten, det har känts som jag sitter på gångvägen då jag varit där och grillat. Nu har jag påbörjat ett bygge med skärmar så jag kan känna mig bekväm och sitta vid grillstaden igen. Jag tror det kommer att bli bra då jag blir klar. Jag kommer inte att kunna göra ”golvet” runt eldstaden i år eftersom jag har fyllt upp denna del i år med grästorvor och kompost så jag måste vänta till nästa år då det satts sig lite mera, och klura lite mer vilket golv jag vill ha…men det blir inte endast grus i alla fall det vet jag. Sen såg jag ju möjligheterna att göra en ny rabatt också:)



Igår hade jag besök av 13 Kalixbor som var och tittade i min trädgård av dem fick jag denna fina present som kommer att få flyga i min trädgård. Tack för den!!!



Blommar gör nu:

Asclepias incarnata rosensidenört. Den sådde jag för två år sen



Gentiana asclepiadea Knippgentiana



Gentiana asclepiadea alba,Vit Knippgentiana



Lilium okänd, inköpt i Estland.



Lilium Salomon star’ 



Lilium ’Stargazer’



Men den som är finast är nog Leve som gillar hårdbröds mackor på kvällen.



Välkommen hit Josefin så kul att du ville följa min blogg!!


Ha det gott!!

15 kommentarer:

  1. Fina liljor! Och väldigt fin hund!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Snygga skärmar kan göra underverk. Din skärm är så läcker och din grillplats kommer att bli superbra när den är klar. Ser fram mot att få se slutresultatet nästa år.
    Kram från EL

    SvaraRadera
  3. Vilken fin grillplats det kommer att bli när det blir färdigt! Bra att vänta lite ibland så att man verkligen kan fundera och bestämma sig hur man vill ha det:) Underbara liljor! Fast jag håller nog med dig - finast av allt är nog Leve, hon ser så himla snäll ut:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Menar du att rosensidenörten har överlevt vintern ute? Det låter isåfall hoppingivande för min. Den vill jag ha ännu fler av nästa år!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja den har överlevt två vintrar ute, så hopp om dina finns:)

      Radera
  5. Så bra det blir med dina skärmar.Nu kan du grilla utan åskådare.Vackra blommor som alltid.Kram.

    SvaraRadera
  6. Kan bara hålla med Ruben. Det finns hopp! :-) Frön till en annan sidenört, Alclepias tuberosa ligger på bordet och väntar på sådd.

    Ha det gott!
    Daniel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har Asclepias speciosa, Sidenört som också övervintrar bra här uppe, däremot vet jag inte om din tuberosa gör det men man vet ju inte förrän man prövat:) Lycka till!!

      Radera
  7. Det är så roligt att få hänga med i dina svängar! Skall bli kul att få se hur "Snickarbertas" grillprojekt utvecklar sig;)!
    Mycket fint som blommar hos dig!/Anja

    SvaraRadera
  8. ps
    Förlåt: Snickar-Berta skall det heta.
    Jag gillar din fjäril - en året-om -dito;)!
    ds

    SvaraRadera
  9. Så härligt med ett nytt hörn (rum) i trädgården. Ska bli roligt att se hur grillplatsen ser ut när den är färdig!

    Trevlig helg!
    //Linda

    SvaraRadera
  10. Hej Snickar- Berta!!;-) Du är så duktig! Ser ut att bli skönt att sitta där och grilla!
    Och vilka härliga växter du visar! När man tar sig runt mellan bloggarna får man så konstigt ha-begär....liksom....Hm....;-)

    SvaraRadera
  11. Äsch! "Heja" inte "hej" skulle det stå i inledningen!;-)

    SvaraRadera
  12. Härligt att följa Snickar-Bertas projekt, dina väggar mot gångvägen blir jättebra.
    Men du vad det blommar fint hos dig ännu.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Snickar-Berta! Coolt namn :)
    Så smarta och snygga väggar du fixar till. Det naturlika och råa passar ju perfekt invid en grillplats. Spännande att se vad du väljer för golv till det hela.

    Kram Tamara

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit