Välkommen hit till min blogg



lördag 10 augusti 2013

Spännande på gång…nytt Snickar-Berta projekt.


Idag har jag varit och hämtat lite gamla stolpar som jag fått från några vänner, och jag har kört släp, inte illa för en som bara gjort det en gång tidigare i sitt liv. Nu är de avlastade och jag kanske far och hämtar mera imorgon…vad det ska bli?? Ni får vänta och se…lite måste jag ju hålla er nyfikna på, men ett litet nytt projekt är på gång.Jag har hur det ska se ut i huvudet, då återstår det bara om det blir så:)



Ett annat projekt som blev klart och nu är lite planterad i är förlängning av min lund. 




Jag är jättenöjd över det och framför allt att jag nu har en naturlig plats för den länge eftersuktade Taxus cuspidata ’nana’, Japansk dvärgidegran som nu är planterad.


Sen blev det lite träd och buskar där mot granne som så småningom kommer att växa upp och bli stora. Sen har jag lämnat lite plats för om jag hittar nått nytt jag vill plantera, man vet ju aldrig, det är ju både en växtmarknad kvar och så behöver jag glesa ut i vissa rabatter.

Lite vyer från min trädgård igår…några av mina rabatter, så här i sensommar skrud.Okej jag ger mig min trädgård är inte i höstskrud:)




Detta är min kompost som är i förgrunden, jag använder den till att höja upp min gräsmatta som har en stor sänka här som alltid blir vatten fylld på våren








Denna snickarlåda fick jag av grannen häromdagen, den blev ganska fin här.

Detta bakstycke av en soffa fick jag av Lena ifjol som jag leker så här med...

Och en lite blomma till er alla ,inte ros men väl en form av ros…Primula ’ Corporal Baxter’.



Ha det gott!!!

20 kommentarer:

  1. Spännande....och så mkt fina rabatter du har' det är så härligt att bloggandet gör Sverige lite "kortare"....Ha det. Gott kram monica

    SvaraRadera
  2. Kört släp har jag aldrig gjort, men frågan är om inte jag också hade gett mig på det om jag hade fått så fina stolpar:-) Skall bli spännande att se vad du hittar på den här gången!

    Det är så fint hos dig! Skulle önska Piteå och Tyresö låg lite närmre varandra så man kunde åka och besöka din trädgård!

    Ha en fin söndag! Kram!

    SvaraRadera
  3. Din trädgård är verkligen jättefin, jag förstår att du får många besök av 'trädgårdsturister.'
    Men nu ska det bli spännande att se vad Snickar-Berta bygger denna gång.
    Hon verkar klara det hon ger sig in på med glans, och att köra med släp gick ju hur bra som helst.
    :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Din trädgård ser underbar ut på bilderna.Undrar vad du ska hitta på med det du körde hem på släpet.Blir spännande att få se sedan.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Åh, så mycket fint! Köra släp framåt kan jag, men backa...:/ Men klart det går när man får det man behöver till skänks. Stolp kan man inte få för många av(tror jag).Det blir säkert ett snyggt bygge när det blir oppsatt och klart :)

    SvaraRadera
  6. Så mye flotte planter du har,Berit, og dette med rødt hus, er jo "svensk" da,ser for meg alltid røde hus i Sverige med masse,masse blomster rundt! Var nydelige bilder,takk for jeg fikk se!!

    SvaraRadera
  7. Wow så fint du har det,spännande att se ditt nya projekt!
    Lycka till!
    Mvh: Ewa Sandow / Sqrulan

    SvaraRadera
  8. Det var länge sen jag var förbi känns det som! Otroligt fint det blivit överallt....:-) Lycka till med nya projektet! kram Maggan

    SvaraRadera
  9. Ser så fint ut i din trädgård! Det ska bli spännande att se vad Snickar-Berta hittar på :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint och fina växter du visar. Syns att du är en samlare. Mitt hjärta klappade lite extra för den lilla dammen i gruset. Lycka till med projektet!

    Ha det gott, Carina

    SvaraRadera
  11. Otroligt mycket fint att titta på i din trädgård!
    GIllar speciellt hur du har jobbat med grus och sten, - en kombination som jag själv älskar och försöker få till på sina ställen i trädgården här hemma.
    Tack för inspirationen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Spännande att se vad du hittat på. Vilken trädgård du har, den borde ses i verkligheten men också trevligt att få se den här. Hör du månne till dem som har öppna trädgårdar en viss dag på sommaren eller?
    Ha en skön söndag.

    SvaraRadera
  13. Å så vackert! Jag gillar de böljande rabattformerna med storväxta blommor. Jättefint!

    SvaraRadera
  14. Åh vad fint du har det! Och skogstjärnet är ju superfint!

    SvaraRadera
  15. Imponerad av att du kört med släp! Är själv urmesig, måste nog ta tag i detta "problem":) Så himla fint det ser ut runt om i din trädgård, både vackert och smakfullt:) Skulle vara roligt att se den irl någon gång, vi får se när vi inte har vara katter längre. Ser fram emot vad det är för något nytt du planerar, blir säkert jättefint;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  16. Åhh så spännande att se vad du kommer att göra av störarna ... jag har också ett projekt i huvudet med gamla hässjöstörar men har inte kommit till skott än !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  17. Det är inte bara släpkörning som impar på mig utan precis allt du har åstadkommit med dina händer, muskelkraft, fantasi, kunskap och snickeri:)! Jättefint hos dig Berit!Vilken fantastiskt stor lundrabatt! Fin form också på den.
    Undrar om du tänker göra ett staket av stolparna...?:)
    Äsch! Det kommer att bli spännande att se vad du har inne i ditt hu've! Det är klart att du lyckas skapa just det!/Anja

    SvaraRadera
  18. Vad ska det bli månne?
    Nyfiken blir jag ;)

    Det är otroligt vacker hos dig.... Jag giller verkligen när det är översiktsbilder för då får man lite "koll" på hur det ser ut på "riktigt ;)


    SvaraRadera
  19. Berit, I loved your garden tour today. That is the first time I have seen so much of your yard. It is very nice. You have done lots of work at it. You always seem to be doing some project - and it shows. Very well done. JC

    SvaraRadera
  20. Undrar vad snickarberta hittar på med dom stolparna, du brukar ha så kreaktiva ideer att jag ser fram mot resultatet.
    Trädgården din ser ju helt fantastisk ut :)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit