Välkommen hit till min blogg



fredag 28 maj 2010

Det fulast jag har...

Det absolut det fulast jag har är en häck som min hyresvärd planterat.Den har varit helig för honom , den och en stor Silverpil. Pilen är helt okej men häcken...jämmer och elände!!En Klasespirea,Spirea x billardii, finns det nått fulare än en förvuxen och totalt oränsad häck??? Jag försökte i fjol att börja kantskära och ränsa upp den eftersom jag inte fick röra den, men ack vad mina armar blev rivna och jag insåg det hopplösa i att göra det.Nu har jag fått lov att kapa av den. Bara jag har ränsat upp mina andra rabatter så ska jag ta tag i att kapa ner den , kantskära och försöka ränsa upp eländet..Om det nu går för den är totalt invaderat av både kvickrot och maskroser och allt annat ogräs.
(Bilderna är klickbara och blir större om du klickar på dom)


tur man har andra glädjeämnen...en Profetblomma ,Arnebia pulchra.har grott!!Jag hade ett frö och det lyckades gro..min egen blommar för fullt nu i rabatten.här kan du läsa om den http://myrentedgarden.blogspot.com/2010/03/profetblomma-arnebia-pulchra.html

7 kommentarer:

  1. Vad skönt att du fått löfte att ta dig an häcken. Den ser ju ut att behöva en föryngring! Lycka Till!
    Ha det gott och njut av allt det fina du har i din trädgård!
    Christina

    SvaraRadera
  2. det blir nog fint efter lite beskärning.

    SvaraRadera
  3. Lycka till med häcken.... den ser ut o behöva en ansning ;-) Vacker blomma du visar, profetblomma, undrar vilken profet som gett namn åt den....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  4. Häcken ser lite risig ut, där har du jobb ett bra tag. Hoppas du får ordning på den.

    /Anette (som planterade riddarsporrar igår, tacktack)

    SvaraRadera
  5. jaaa den behöver verkligen en uppfräschning..helst skulle jag vilja ta bort den ...men, men rom byggdes inte på en dag och han kanske går med på det också senare..och idag var en trädgårdskompis hit och hon har lovat komma hit och såga ner den..Jippie!! Då behöver jag inte handsåga den,ett momet mindre iallafall:)
    Det är profeten mohammed som fått ge namn på den blomman..

    SvaraRadera
  6. Toppen att du fick tillåtelse att beskära och snygga till!

    Trevlig vecka önskar jag dig!

    SvaraRadera
  7. Jag tycker häcken är fin jag:-) haha

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit