Välkommen hit till min blogg



onsdag 5 maj 2010

Hepatica nobilis 'Rubra Plena'

Hepatica nobilis 'Rubra Plena'. Fylld rosa blåsippa blir ca 10-15 cm hög,gillar halvskugga.
En rikblommande med ett ursprung från Lettland (fast min kommer från Anette) ...och vilken skönhet!!Den har idag börjat slå ut, jag har bara en blomma men oj vad den studeras och njuts av..


Vilken glädje det är att ha trädgårdsvänner i hela sverige som man byter och får växter av, nu då jag går runt i trädgården så påminns man av många trädgårdsvänner i form av deras blommor .Tänk vilken glädje dom ger , först den dag då man fick paketet eller blomman, sen alla gånger då man tittar till "deras" blomma.

5 kommentarer:

  1. Sååååå vacker, likaså kortet blev kanon.
    Delad glädje är dubbel glädje vet du.
    Karin //

    SvaraRadera
  2. Jättesöt! Jag har en röd blåsippa som jag köpte i Tyskland för några år sedan men den är enkel. En dubbel måste jag nog försöka få tag på:) Väldigt fin närbild. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Underbar! Har bara enkla blåsippor i blått, vitt och rött. Men den står på önskelistan.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  4. ja den är helt underbar!! jag har bara den blå och den ungerska? så visst skulle jag också vilja ha mera ..gärna enkla vita och röda:)

    SvaraRadera
  5. Helt underbar, jag vill ha en sådan......

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit