Välkommen hit till min blogg



onsdag 12 maj 2010

Inte peta ...

Ja det borde man inte göra och ska inte heller, men jag är såå nyfiken att jag ibland bara måste vara där med fingret och kolla om det är på gång eller?? Denna gång var det klockhyacint som kollades, jag såg inget, men eftersom jag inte haft dom förr så vet jag inte heller när dom ska komma. Men mycket har börjat visa sina framfötter..jätte kul !!



Nått som har börjat blomma är den här Lundvivan ,Primula elatior.

den är jättesöt och blommar ligger nästan på marken


Ikväll var det en fin solnedgång



'

4 kommentarer:

  1. Visst är det svårt att låta bli! Fina vivor!

    SvaraRadera
  2. Här pillas det också må du tro;) Så du är inte ensam om att vara nyfiken. Vilken vacker solnedgångsbild. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Känner igen mej.....clematisbörjan söker jag alltid på våren och det är ju förenat med en viss risk att man bryter de stackars små liven!

    SvaraRadera
  4. ja visst är det konstigt att man ska peta och peta , man vet ju att plantorna kan ta skada men ändå ska man dit och kolla om det lever:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit