Välkommen hit till min blogg



tisdag 18 maj 2010

Kvällsbesök

Varje kväll vid ca 10-tiden så får jag sällskap i min trädgård, visserligen blir det ett kort besök. Men Igge,igelkott kommer förbi då. Han är väl inte så populär för min hund, Leve,som alltid brukar skälla ut han då han kommer,så Igge har börjat smyga hit nu.Alla år jag bott i huset så har han kommit och gått över min tomt, vid ca 10 -tiden.


OM man har igelkottar i sin trädgård ska man tänka på vad man ger dom för mat,Igelkottens naturliga föda är skalbaggar, larver och daggmask.  Lämplig mat är kattmat, men matrester och bröd går också bra. Vatten duger bra till dryck och kan vara livsavgörande under varma och torra somrar.


bäst man knatar vidare


alla hinder ska bestigas...

2 kommentarer:

  1. En sådan liten raring:) Var glad över Igges besök de är sällsynta nuförtiden och tydligen ett tecken på bra miljö om de trivs i trädgården:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. dom är så söta :) vi såg en igelkott igår kväll från sjukhusfönstret :)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit