Välkommen hit till min blogg



lördag 1 maj 2010

Ännu mera lycka…

Igår så kom Lena från Burträsk ( en från schyssta lökarna) hit och hon hade med sig en massa perenner till mig. Jag har visserligen krukat dom en dag då vi var i Burträsk men oj vad dom har växt .Det är lite Liljor, Hostor, Irisar,Phlox och Liastris spicata som har hittat hem till mig nu.

Sen så var vi ju runt och kollade i min trädgård och oj vad mycket har börjat sätta fart, så nu måste jag tillbringa några dagar i trädgården för att städa lite, ta bort det gamla från perennerna. Det som är akut är väl alla gräs, irisarna och dagliljorna för dom blir ju så svåra att städa om det har kommit igång för mycket.
Dagens första glädjerop var att presidentsippan står i knopp, det var Lena som upptäckte den. Den har vårdar jag åt Inrid z 5 tills hon fått en egen trädgård,jag väntar med spänning på att den ska slå ut.



Andra glädjeropet var att blåsippan står i knopp.


Men nått som verkligen inte ger glädjetjut är det trista vädret, kallt och regn. Jag började städa lite i rabatterna idag men oj vad jag frös om händerna, så det blev inte många städade, men en början.


3 kommentarer:

  1. Roligt att det kommit så långt hos dig! Tiden, när man upptäcker att än det än det andra har kommit upp och överlevt vintern, är underbar. Man går runt och kollar varje dag, för att se vad som hänt sen sist.
    Här har vi haft det kallt, blåsigt och regn till och från. Solen tittade fram lite i em.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt när man går runt i trädgården och ser vad som "ploppar" upp! Nu behöver vi bara lite mer sol och värme!
    Ha en fin dag! / Irene

    SvaraRadera
  3. det är jättekul att kolla vad som kommer och tyvärr så är det ju också så att man kommer inte ihåg vad en del växter är, eftersom några fåglar har lånat lapparna:(ja här fullkomligt exploderar det just nu fast vi har såå kallt...

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit