Välkommen hit till min blogg



lördag 22 maj 2010

Vitsippor och gulsippor

Nu exploderar det i trädgården. Vi fick ju sommarvärme och allt bara satte fart. Björken hade musöron på förmiddagen och på kvällen var den helt utslagen ,så att klippa rosorna då hanns inte med, så det tar jag eftersom nu .Just nu jobbar jag för högtryck i trädgården och att skriva här hinns nästan inte med.Jag rensar just nu och lägger på ny jord och det blir såååå fint!!
Nu har nästan alla min olika sorters vitsippor börjat blomma.
den som alltid börjar först är Anemone nemorosa 'Green Fingers'.

Anemone nemorosa 'Green Fingers'


Anemone nemorosa 'Robinsoniana'

knopp på Anemone nemorosa ’Robinsoniana’

Anemone nemorosa 'Vestal'. Fylld vitsippa och den lyser verkligen i rabatten. En favorit

Anemone nemorosa 'Monstrosa' den här vet jag inte hur jag ska förhålla mig till, om den är snygg eller om den bara är häftig.
Sen tror jag att jag har 2 till sorter som står i knopp nu ,återkommer med kort på dom.



sen började ju även en gulsippa och blomma och den hade jag totalt glömt bort att jag fick ifjol.Den fick jag av Ingrid i Skellefteå då hon flyttade ner till Kalmar.


5 kommentarer:

  1. Jaa, min med grönt öga blommar för första gången i år sedan jag köpte den, gissa om jag ska ligga framför rabatten och glo idag? :D Vilka finingar du har!

    SvaraRadera
  2. Härliga sippor Berit. Ja, det är hektiska tider nu när allt kommer på en gång:) Jag VILL mer än jag kan, mitt knä och min högra handled är inte lika villiga tyvärr. Men det är som det är, man får ta det som det är. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Hej Berit!
    Visst är det härligt nu med alla blommor. Fina sippor du har, jag har också några i planteringskön (står i pallkrage). Hoppas kunna plantera ut dom på lämpligt ställe snart!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  4. Älskar sippor av alla slag.
    Vesta den vita dubbla är favorit här också.
    Vill att den sprider sig hej vilt...
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. ja alla sippor får sprida sig hej vilt, dom är ju såå fina.
    Ja här blommar det för fullt nu , både här och där och man hinner nästan inte med och se vad som blommar, för man har ju ändan i vädret och försöker rensa och finstäda i rabatterna också:)

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit