Välkommen hit till min blogg



fredag 24 februari 2012

Blommig fredag - Färger

Dagens tema på blommig fredag är Färger. Så här har jag tolkat dagens tema vill du se andras tolkningar så finns de hos Roses and stuff

Ni som väntar på del 2 av orkidéer sådder…den kommer imorgon. Glömde att det var Blommig fredag.

Genast då jag såg detta tema tänkte jag på alla fina solnedgångar, så visst kommer jag att visa någon sådana men först två blommor som jag tycker har mycket färg i sig .
Först ut är Ligularia dentata 'Britt Marie Crawford' en mörkbladig Klippstånds. Jag gillar dessa gulgula solar till de mörka bladverket.


Crocosmia 'Lucifer', Montbretia är det första gången jag har och vilken intensiv orangeröd färg. Den syns i rabatten.

Kvällssolar och solnedgångar gillar jag för all den färgprakt de kan visa upp.



Ha det gott!!


23 kommentarer:

  1. Vilka vackra solnedgångar! Och klippstånds är hur läcker som helst, har sneglat på den:)).
    Ha en fin fredag.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Solnedgångar är vackert. Den röda blomman lucifer, vad häftigt namn. Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Ligularian har jag också och den har tagit mig med storm...älskar både bladen och de uppskäftigt gula blommorna.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  4. Riktigt härliga färger, man blir glad av att se dem.

    Ha en riktigt trevlig helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  5. Både härliga färggranna blommor och solar.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Snacka om färgsprakande!!! Underbart med lite färgklickar här och var i trädgården:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  7. Hej Berti,

    Solnedgångsfärger är läckra!

    Såg en gång för länge sedan en vildsådd montbretia som slagit ner sina bopålar invid en bropelare i betong på en ödslig parkeringsplats. Den lös lång väg och det blev en så otrolig kontrast med den orangeröda färgen mot all enslig betong. Glömmer det aldrig.

    Ha en skön helg
    Kristina

    SvaraRadera
  8. Vackert både på marken och himlen! De röda färgerna är nog de mest fantastiska på blommor, tänk att det kan bli så glödande av naturen!

    SvaraRadera
  9. Härliga färger som gör en glad.Och solnedgången är så fin.Kram

    SvaraRadera
  10. Härliga färger allihop!
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  11. Fina bilder och glödande färger!
    Ha en trevlig kväll/Ulrika

    SvaraRadera
  12. Jättefina bilder, ha en härlig helg, kram Malena

    SvaraRadera
  13. Vilka underbara bilder som gör mig glad ner till tårna.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  14. Hejsa.
    Rigtig flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvaraRadera
  15. I can feel the heat from all your bright colours. The ligularia is a great photo.

    SvaraRadera
  16. Det er varme og lækkert blomster du vist.
    Bra helg :)

    SvaraRadera
  17. När jag fick min montbretia så tänkte jag att den kommer jag inte att stå ut med men jag har kommit att älska den och dess intensiva färg!
    Din första bild är helt underbar!
    kram

    SvaraRadera
  18. Härlig färgprakt du bjuder på! Klippstånds är fina och verkligen som solar. Solar som går ned, sprider också ett vackert ljus (vilken nice koppling jag gjorde där då, hihi).
    Ha det så gott och mys ordentligt i helgen!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  19. Närbilder förändrar verkligen världen runt om oss. Vilken färgprakt!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  20. Vilka underbara bilder du har tagit på solnedgången. Jätte fin blomma den översta. Fin färgkombination svart och orange. Ha en trevlig helg! Mvh Therese

    SvaraRadera
  21. Härliga färgklickar som man inte kan låta bli att glädjas åt.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  22. Vacker solnedgång och blommorna...riktiga färgklickar.
    Trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  23. I love your sunset picture - beautiful colours.

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit