Välkommen hit till min blogg



tisdag 21 februari 2012

Omskolning och semla..

Idag har jag börjat skola om plantor så nu snart är mitt hem belägrat av krukor och lysrör. Både mitt sovrum och vardagsrum brukar vara fullt av krukor och lysrör. Det är tur man bor ensam, ja jag har ju Leve men hon brukar inte protestera:)Men oj så kul det är då det gror och gror…i tanken är de ju redan planterade där och där i rabatterna och man ser framför sig hur fint det kommer att bli. Men man glömmer ju bort att de tar ett tag innan de blir så stora och vackra som man i sitt inre ser dem.

Här står tre backar omskolade under lysröret

Och en hel del har jag kvar att skola om



 Här är alla frösådder under lysröret, en hel del är kvar i kylskåpet än.I vecka 10 ska jag börja så alla sommarblommor också så visst blir det fullt hemma hos mig.



Ikväll kom en kompis förbi och vi tog oss en promenad hon med en lånehund och jag med Leve. Det är skönt ute nu då temperaturen nu åter är kring noll. Då vi kom hem så frossade vi semlor. Det är ju fettisdag idag och då får man ju frossa i dom , men jag måste erkänna att jag har tjuvtränat några gånger före denna semla. Finns det nått godare????


Ha det gott!!

14 kommentarer:

  1. Men oj så mycket småplant du har! Måste vara heltidsjobb att skola om alla dessa planter, jag är imponerad!
    Semla är gott, ha det bra//Ulrika

    SvaraRadera
  2. Oj, så mycket plantor på gång. Imponerande! Det skulle jag aldrig hinna med eller få plats med.

    Klart det blev en semla idag! Jobbet bjöd på semla. ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med någon som är värre än mig :-) Då kan jag med gott samvete så lite mer. Ser jättebra ut!
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  4. Vilken lyx att få breda ut sig hur man vill med sådderna!
    Ha en fin dag!
    Sandra

    SvaraRadera
  5. Fantastiskt Berit.
    Allt verkar gro hos dig.
    Jag behöver inte tänka på omskolning än. Det har ju kommit upp i några krukor men jag har tänkt att de skall få växa till sig ännu mera.

    Sommarblommorna skall jag också så , men jag drar mig för jag vet ju att det blir ju så mycket och de växer snabbt.
    Törnrosas kjortel sådde jag för 2 veckor sedan och den har börjat komma upp. Jag trodde inte att så många frön skulle gro. Jag tog frön från de jag sådde ifjol och det var första gången jag hade den. Jag strödde ut de frön jag hade och hade hoppats på några plant men oj vad många det blev. Jag får sätta ihop när jag skolar om.Det besvärligaste är ju med alla pinnarna när den sätter igång att växa.

    Spännande med klövern:o))

    Jag har ochså tränat innan fettisdagen och nu måste jag träna för att fettisdagen har varit.:o)))Semlor är mums.

    Ha det gott

    Gunilla

    SvaraRadera
  6. Jösses vad med plantor. Ja du har då sysselsättning kan man lugnt säga. Här har basilikan börjat titta fram men inget annat, jag väntar lite till mitten på mars då jag vågar vara i växthuset. En värmefläkt samt fiberduk brukar funka bra.

    SvaraRadera
  7. Jag har inte sått ens hälften så mycket som du har gjort:) men förstår din kännsla så väl för man blir överlycklig för varje litet frö som gror:) Det är nog dock bara vi "nördar" Berit som förstår den glädjen, andra tycker nog vi är smått knäppa haha. Semlor är jag inte speciellt förtjust i och tur är väl det när jag/vi inte äter spannmål och socker:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  8. Oj...så många krukor du har med olika fröer. Det tar tid att skola om allt, m en det är ju så roligt.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Berit!

    Vilken härlig syn!Ska passa på att meddela att dina frön som du så vänligt sände är sådda och grott har båda allium och lathyrus gjort. Väntar med spänning på resten och hoppas snart ha det lika grönt som du :).

    mvh-anki

    SvaraRadera
  10. Nej net finns det nog inte, dom är så goda!!
    Jag ger en guldstjärna till dig som orkar hålla på med fröer och skola om osv....jag har aldrig haft tålamod till det.Men det är säkert en tjusning i det att se hur det växer som man själv har sått.
    kram

    SvaraRadera
  11. Så fina dina små plantor är och så spännande det ser ut! Jag blir så nyfiken och försöker kika vad allt är...

    SvaraRadera
  12. Underbar syn men alla små sådder, jag får vänta en stund på grönskan för mina krukor står ute. Gunilla

    SvaraRadera
  13. Ja blir så impad att du verka få allt att gro och växa!!! Hälsning Anna i Gamla

    SvaraRadera
  14. Tänk om man kunde odla semlor?
    Jag blir också impad av din sådder. Jag har en del men inte alls som du.
    ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit