Välkommen hit till min blogg



måndag 27 februari 2012

Vårtecken:)

Ja då andra hittar snödroppar som vårtecken får man vara glad då man hittar det lilla. En istapp är inte illa det heller som vårtecken.


För ser det ut så här så överallt så blir man glad för minsta tecken att snön tinar lite.

För under denna driva

är detta som man idag inte kan skönja, inte ens min stora bergtall som är helt nertyngd av all snö.

Tur man kan njuta av tulpaner inne i alla fall då man inte får njuta av blommor ute.



Ha det gott!!


14 kommentarer:

  1. Det var väl ett härligt vårtecken. Oj, så mycket snö du har. Hos mig har all snö försvunnit.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ojojoj, det kan man kalla riktig vinter, och jag vette sjutton vad som är finare än en vit vinter. Jag vill ha vår nu, men detta varannan dagen väder gillar jag inte. //Helen

    SvaraRadera
  3. Du milde vad snö ni har, din stackare :( Men det ena vårtecknet är ju inte sämre än det andra :)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Jag gläjds med dig och ditt vårtecken. Så där mycket snö har vi haft dom 2 senaste vintrarna men inte iår. Bara några cm nu men inatt kom det lite mer!
    Ha det bäst/Ulrika

    SvaraRadera
  5. Jösses vad med snö. Vackert iof sig. Istappar är verkligen ett vårtecken. Fina tulpaner. Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Fy attan så mycket snö du har.Här är det mesta borta nu och idag duggregnar det.Köpte med mig lite vårglädje när jag gick hem från tandläkaren i går.Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka vackra tulpaner! Ja sådana där snöhögar har tyvärr jag också.Man kan hålla sig för skratt över snön.Men det brukar ju bli vår trots allt varje år :-)

    SvaraRadera
  8. Ja, tack och lov för tulpaner. Stackars dig som fortfarande har sååå mycket snö kvar...
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Oj, vad mycket snö, ja det är härligt att tulpaner finns:)

    SvaraRadera
  10. Oj oj stackars dig som har så mycket snö...
    Förstår att det känns som om våren är långt borta.
    Fast du har ju vår inne.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera
  11. Snart försvinner säkert din snö också... Fast just nu, utan snön, är allting väldigt grått och daskigt. Det som är skönt är att det i alla fall är ljusare - det gör massor.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  12. Nämen har du en hund???Det har jag missat.Har du visat den nån gång?För det är väl en riktig fniss ingen i is som min lilla dammhund :-)
    KRAM från mig!
    ps.de där tulpanerna är en av mina favorit sorter :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp jag har hund,Leve heter hon och är en engelsk cockerspaniel med andra ord matfixerad:)här är en bild på henne http://myrentedgarden.blogspot.com/2010/02/varkansla.html

      Radera
  13. Haha, ja det gäller att se det från den ljusa sidan istället för att deppa ihop.
    Även här har det varit takdropp några dagar nu!

    SvaraRadera

Till alla som skriver i min blogg. Tack för din kommentar, den värmer!

Om du inte har en egen blogg eller en g-mailadress, klicka i Anonym så kan du skriva en rad ändå.
Berit